Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj: Strona główna Turystyka Aktualności Eurotest

 
FIM Rally 2012 - Bydgoszcz!


Rally Gala

Rajd Merkury

2011

Wielkopolanki za kółkiem

3 marca 2012

Wielkopolanki za kółkiem

- wspomnienie z zeszłego roku

Eurotest

Z dnia: 2012-01-16

Dla wygody i bezpieczeństwa
Czym jest Eurotest?

Europejskie kluby motorowe zrzeszone w FIA, badają regularnie elementy infrastruktury drogowo-turystycznej. PZM uczestniczy w tym projekcie.

Cel: jakość usług i bezpieczeństwo konsumentów

Wnioski z badań prezentowane publicznie i kierowane pod adresem określonych decydentów
Jak działa Eurotest?

2-4 badania rocznie, prowadzone w wybranych lub wszystkich krajach europejskich według jednolitej metodologiiczęsto powtarzane w kolejnych latach, aby ocenić stopień poprawy
informacje kierowane do mediów w celu podniesienia świadomości społecznej i wzbudzenia debaty publicznej

Co sprawdza Eurotest?

  • usługi taksówkarskie
  • stacje benzynowe przy autostradach
  • przejścia dla pieszych
  • standard prowadzenia robót drogowych
  • parkingi samochodowe
  • lokalny transport publiczny
  • miejsca obsługi podróżnych przy autostradach
  • wynajem samochodów
  • Park & Ride
  • znaki drogowe

Poprzez program EuroTest 19 klubów motorowych z 18 krajów, zrzeszonych w FIA, uczyniło jakość i bezpieczeństwo mobilności w Europie przedmiotem testów prowadzonych od 2000 roku, na rzecz swoich członków i wszystkich mobilnych konsumentów w Europie. Niezmiennym celem partnerów EuroTest jest taka Europa, po której konsument może swobodnie się poruszać za pomocą odpowiedniej jakości infrastruktury i w bezpieczny sposób.

Zbadaliśmy europejskie punkty obsługi podróżnych przy autostradach, promy pasażerskie, tunele i stacje kolejowe. Metodologia naszych badań czerpała z najlepszych dostępnych wzorców. Wszystkie badania korzystają ze wspólnego systemu ocen, a każde z nich jest powtarzane cyklicznie w celu sprawdzenia stopnia poprawy jakości.

Dokonująca się, w interesie konsumentów, poprawa jakości badanych usług jest zawsze wynikiem natychmiastowej i powszechnej publikacji wyników badań - dobrych i złych - w krajowych mediach całej UE. Informacje te wspierane są przez wystąpienia klubów na temat stwierdzonych niedoskonałości, adresowane bezpośrednio do właściwych władz oraz prezentowane na rozmaitych forach, w tym politycznych i włączonych w procesy legislacyjne.

Polski Związek Motorowy przystąpił do Eurotest i będzie brał aktywny udział w planowaniu i realizacji badań od 2013 r. Również badania prowadzone w bieżącym roku będą udostępniane przez PZM wybranym mediom w Polsce.

Główne cele EuroTest:

  • Podnoszenie świadomości społecznej na temat jakości i bezpieczeństwa infrastruktury służącej mobilności w Europie.
  • Apelowanie o podnoszenie norm jakości i bezpieczeństwa, na jakie - jak wierzymy - konsumenci zasługują
  • Informowanie konsumentów, aby mogli lepiej zadbać o jakość swojej mobilności.
  • Stymulowanie debat publicznych na temat stwierdzonych uchybień, a w razie potrzeby wzywanie do zmian w przepisach i pragmatyce administracyjnej.
  • Zachęcanie usługodawców do świadczenia jak największej liczby pożądanych przez konsumentów usług, na najwyższym poziomie.

 

Słowa kluczowe: Eurotest

Do góry




/userfiles/2012-grafika/bm/eurotest_mini.jpg