Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj: Strona główna Sport samochodowy Aktualności Rajdy terenowe 2010 Hołowczyc wystartuje w rajdzie Dakar 2011 nowym samochodem

 
  • RSMP
  • automobilsport.com
  • RajdowyPuchar.pl
  • rsmp.pl
  • rsmp.pl

  • Bezpieczne Rajdy

Hołowczyc wystartuje w rajdzie Dakar 2011 nowym samochodem

Z dnia: 2010-08-17

Krzysztof Hołowczyc, zawodnik ORLEN Team, wystartuje w kolejnym rajdzie Dakar za kierownicą BMW X3 CC, wystawionego przez słynny niemiecki zespól X-raid. Popularny Hołek zapowiada, że w tak świetnym i profesjonalnie przygotowanym przez fabryczny zespół aucie, będzie miał realną szansę walczyć nawet o najwyższy stopień podium tej legendarnej imprezy. Zespół X-raid planuje wystawienie w Dakarze 2011 łącznie sześciu załóg dysponujących autami BMW X3 CC. Pełny skład załóg X-raid zostanie ogłoszony już wkrótce. Wiadomo, że pilotem Hołowczyca będzie ponownie Belg Jean-Marc Fortin.

Marzenia w końcu się spełniają! Gdy po raz pierwszy stanąłem na starcie Dakaru, wiedziałem już, że ten rajd można wygrać wyłącznie jadąc autem fabrycznym. W kolejnych startach, gdy coraz bardziej zbliżałem się do czołówki, wiedziałem, że jestem obserwowany przez „fabryki” i że nadejdzie kiedyś taki dzień, gdy będę mógł walczyć z nimi jak równy z równym. Każdy kto zna Dakar, wie jak silny jest fabryczny zespół X-raid i ich rajdówka BMW X3 CC. Można powiedzieć, że jest to obok Volkswagena druga siła Dakaru. Jestem bardzo szczęśliwy, że dzięki przychylności i wytrwałości mojego sponsora, firmy PKN ORLEN, udało się dostać do tak dobrego i profesjonalnie zorganizowanego zespołu. Niewątpliwie czuję na sobie bardzo dużą odpowiedzialność, gdyż takie auto zobowiązuje do walki o wszystko. Zdaję sobie równocześnie sprawę, że konkurencja na rajdzie będzie bardzo duża, a każdy z czołówki chce stanąć na podium. Teraz już wszystko pozostaje w moich rękach. Muszę się bardzo dobrze przygotowywać do tego startu. Mam nadzieję, że już podczas zaplanowanych na wrzesień testów uda mi się dobrze zaprzyjaźnić z X3 CC – powiedział Krzysztof Hołowczyc.

W ramach umowy z firmą X-raid załoga ORLEN Team będzie uczestniczyć nie tylko w przeddakarowych testach zorganizowanych dla całego teamu w Maroku, ale wystartuje też w jednym z rajdów cross-country, o specyfice zbliżonej do Dakaru.

Krzysztof Hołowczyc udowodnił, że należy do ścisłej światowej czołówki. Jest to zawodnik wszechstronny, który niejednokrotnie pisał historię polskiego sportu motorowego. Jako sponsor ORLEN Teamu staramy się wyposażyć naszych zawodników w najlepszy dostępny na rynku sprzęt i stwarzać naszym sportowcom najlepsze warunki, by mogli zwyciężać. Dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z zespołem X-raid, dostawcą fabrycznych BMW. Wierzymy, że Krzysztof Hołowczyc wyposażony w taką broń jest w stanie stanąć na podium Dakaru. Liczymy, że przyszłoroczna rywalizacja dostarczy wszystkim kibicom niezapomnianych wrażeń oraz wielu emocji towarzyszących kibicowaniu polskim kierowcom w tej arcytrudnej imprezie – powiedział Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN ORLEN.

Jest nam niezmiernie miło powitać w zespole X-raid tak znakomitego kierowcę, jakim jest Krzysztof Hołowczyc. Liczymy, że posiadając przygotowane przez naszą firmę, bardzo szybkie i wytrzymałe auto, wykorzystujące innowacyjną technologię BMW Diesel Power, polski kierowca będzie mógł śmiało walczyć o podium – dodał Sven Quandt, szef X-raid.

Samochodowa załoga ORLEN Team z Krzysztofem Hołowczycem za kierownicą (wówczas Mitsubishi Pajero), po raz pierwszy wystartowała w Dakarze w 2005 roku. Hołek ukończył rajd po poważnych problemach technicznych na 60. pozycji. Po wyeliminowaniu awarii na poszczególnych etapach zajmował lokaty w ścisłej czołówce rajdu. Od roku 2006 ORLEN Team startował już Nissanem Navarą. Edycji 2006 i 2007 załoga ORLEN Team jednak nie ukończyła na skutek awarii i wypadku. W 2009 roku po rewelacyjnym występie Hołek ukończył imprezę na doskonałej 5. pozycji, wyprzedzając wielu kierowców z teamów fabrycznych. Jest to, jak dotąd, najwyższe miejsce polskiej ekipy samochodowej w historii Dakaru. Marzenia o zwycięstwie w Dakarze w roku 2010r. pozostały pogrzebane na ostatnim odcinku na pustyni Atakama. Kierowca ORLEN Team świetnie spisywał się w rajdzie zajmując po ośmiu etapach szóste miejsce. Niestety na dziewiątym, feralnym etapie, w Nissanie Navara urwał się tylny most i wypadł wał napędowy. Polsko-belgijska załoga próbowała walczyć z awarią, ale była bez szans. Hołowczyc musiał wycofać się z rajdu. W roku 2011 Hołowczyc powraca na trasę legendarnego Rajdu Dakar w bardzo szybkim, fabrycznym BMW X3 CC wyposażonym w wysokoprężny silnik, by walczyć o najwyższy stopień podium.

Słowa kluczowe:

Do góry




/userfiles/2010-grafika/Samochody/terenowe/BMW_X3_CC_mini.jpg