Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj: Galeria Mistrzów Motocykle

 

Najpopularniejsze słowa kluczowe

.CEZ-FIA | .ERC | .Enduro | .GSMP | .Galeria | .Kalendarze | .Karting | .Kia lotos cup | .Komunikaty GKSS | .Motocross | .PZM | .Pojazdy zabytkowe | .RMPST | .RPP | .RSMP | .Rajdy | .Rajdy terenowe | .Rallycross | .Regulamin uzupełniający | .Robert Kubica | .Słomczyn | .Tor Poznań | .Trial | .WSMP | .Wyniki | .Wyścigi | .Wyścigi górskie | .aktualności | .archiwum | .fia cez | .galeria zdjęć | .komunikaty | .mistrzostwa europy | .mprc | .rajd | .rajdy cross country | .rzeczoznawstwo | .wyścig | .wyścig górski | .Żużel |

Sport motocyklowy: Galeria Mistrzów

Bartek Obłucki
Motocross, Enduro

Tytuł (obecnie): 5 miejsce w Pucharze Świata Indoor Enduro

Największe dotychczasowe osiągnięcie:
5x Mistrz Polski w Enduro, 2x Mistrz Polski w Motocrossie, II V-ce Mistrz Świata w Enduro (klasa E1)

Data urodzenia: 21.02.1981r.
Miejsce urodzenia: Warszawa
Początek kariery: Mistrzostwa Strefy Centralnej w Motocrossie
WWW: www.oblucki.pl

Pokaż Informacje uzupełniające:

1999: 2 miejsce w Mistrzostwach Europy w Enduro (klasa Junior 125)
2000: 2 miejsce w Mistrzostwach Europy w Enduro (klasa Junior 125)
2001: 8 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa 125)
2002: 3 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa 250 4T)
2003: 7 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa 250 4T)
2004: 3 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa E1)
2004: 2 miejsce drużyny Juniorów na "Sześciodniówce", zwycięstwo w klasie E1
2005: 5 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa E1)
2005: Zwycięstwo indywidualne w "Sześciodniówce" (klasa E1)
2006: II V-ce Mistrz Świata w Enduro (klasa E1), zwycięstwo GP Francji i GP USA
2007: 6 miejsce w Mistrzostwach Świata w Enduro (klasa E1)
2008: 5 miejsce w Pucharze Świata Indoor Enduro

Źródło informacji:
oblucki.pl

Jacek Czachor
Enduro, Corss Country

Tytuł (obecnie): Ukończył Rajd Dakar 2009 na 20. miejscu w klasyfikacji generalnej jadąc na motorze KTM LC4 660 Rally

Największe dotychczasowe osiągnięcie:
2007 - Mistrz Świata Cross Country w klasie do 450 ccm

Data urodzenia: 22.06.1967r.
Miejsce urodzenia: Warszawa
Początek kariery: 1981

Pokaż Informacje uzupełniające:

Jacek Czachor, wychowanek nieistniejącej już sekcji motorowej warszawskiego Pałacu Młodzieży, zawodnik Automobilklubu Polski, ukoronował ponad dwudziestoletnią już karierę zdobyciem tytułu Mistrza Świata w Motocyklowych Rajdach Cross-Country w klasie w klasie 450 ccm. Czachor już wcześniej stawał na podium - w 2004 roku był I Wicemistrzem Świata, w 2005 był II Wicemistrzem Świata klasy 450 ccm.

Wielka kariera Mistrza Świata rozpoczęła się bardzo typowo. Zafascynowany, jak wielu jego rówieśników motoryzacją, zgłosił się ze swą motorynką do sekcji motorowej w Pałacu Kultury i Nauki. Opiekujący się młodymi adeptami sportu motocyklowego Roman Umiastowski szybko dostrzegł u Jacka zarówno talent jak i wielką ambicję i determinację. W niedługim czasie kilkunastoletni Czachor zaczął startować w zawodach jeżdżąc na klubowych jednośladach - czeskiej Jawie i niemieckim Simpsonie.

Wraz z kolegami z stołecznego klubu Jacek Czachor startował w zawodach motocrossowych i w dyscyplinie, która wciągnęła go niemal bez reszty - rajdach Enduro. Już w trzecim sezonie startów, w 1984 roku, sięgnął po pierwszy sukces - tytuł Wicemistrza Polski Juniorów w klasie 125. Od tej chwili na stałe zagościł w gronie najlepszych w kraju specjalistów w terenowej jeździe. W 1986 roku trafił do kadry narodowej i reprezentował Polskę na najważniejszych zawodach - Mistrzostwach Świata i Europy.

W kolejnych sezonach, od 1989 do 1992 roku, seryjnie zdobywał tytuły Mistrza lub Wicemistrza Polski w rajdach Enduro. W sezonie 1993 był w kadrze przygotowującej się do Drużynowych Mistrzostw Świata - Sześciodniówki motocyklowej w holenderskim Assen, która przyniosła polskiej drużynie największy w historii sportu motocyklowego sukces - tytuł Mistrzów Świata. Czachor, choć ostatecznie nie znalazł się w reprezentacyjnej szóstce, w ogromnym stopniu przyczynił się do zwycięstwa. Przy cały czas trwania zawodów służył kolegom, w tym swemu wychowankowi - Markowi Dąbrowskiemu, radą i pomocą w trudnych sytuacjach. Jacek od początku kariery nie tylko znakomicie i szybko jeździł, ale był jednocześnie utalentowanym mechanikiem, co jest bardzo ważnym atutem w rajdach Enduro, gdyż w tego typu zawodach motocyklista jest zdany sam na siebie. W krytycznym momencie Sześciodniówki dzięki pomocy Czachora udało się "zreanimować" motocykl jednego z Polaków, dzięki czemu reprezentacja dojechała do mety w pełnym, sześcioosobowym składzie i zdobyła złoty medal mistrzostw świata.

W 1993 roku Jacek Czachor, aktywny wciąż zawodnik, zdobył uprawnienia instruktorskie. Doświadczenia zawodnicze i umiejętności przekazywania swej wiedzy młodszym kolegom sprawiły, że zyskał sobie przydomek "Profesora" i był niekwestionowanym autorytetem dla młodszych kolegów z klubu. Jego kwalifikacje docenił Polski Związek Motorowy, który w 1996 roku powierzył mu funkcję trenera Zespołu Narodowego startującego w Sześciodniówce.

Sukcesy i tytuły w rajdach Enduro nie zaspokoiły sportowych ambicji Czachora. Jak sam wielokrotnie podkreślał, od chwili kiedy zaczął startować w zawodach motocyklowych jego marzeniem był udział w najsłynniejszej i najtrudniejszej imprezie motorowej - Rajdzie Dakar. Przez wiele lat wydawało się to niemożliwe, ale w końcu dopiął swego. W 1998 roku pojechał do Afryki jako obserwator, podpatrywał czołowych zawodników, poznawał warunki panujące na afrykańskich odcinkach specjalnych.

W 2000 roku, wraz z młodszym o pięć lat Markiem Dąbrowskim, innym czołowym polskim motocyklistą, Drużynowym Mistrzem Świata z 1993 roku w rajdach Enduro, wystartowali w Rajdzie Dakar – już wtedy przy wsparciu PKN ORLEN. Jechali wówczas na seryjnych motocyklach Yamaha, w których przerobili baki na paliwo z 10- litrowych na 40-litrowe. Celem było osiągnięcie mety i cel ten osiągnęli - Czachor był 46. Dąbrowski 52. Już rok później, bogatszy od doświadczenia z debiutanckiego startu zajął 24. miejsce, a w 2002 roku ukończył już rajd w czołowej dwudziestce i na stałe zajął miejsce w światowej czołówce rajdów terenowych.

Stopniowo piął się w górę w światowej hierarchii, koronując to w sezonie 2007 zdobyciem tytułu Mistrza Świata w Motocyklowych Rajdach Cross Country w klasie 450 ccm. W sezonie 2008 - jak przyznał w wywiadzie - tylko taki tytuł go zadowoli.

 

Monika Jaworska
Wyścigi motocyklowe

Tytuł (obecnie): V-ce Mistrzyni Włoch Kobiet 2009

Data urodzenia: 02.10.1983r.
Miejsce urodzenia: Kraków
Team: Play SKR Team 2009
WWW: monikajaworska.com

Pokaż Informacje uzupełniające:

 Relacja Moniki Jaworskiej z Misano

Wzrost: 164 cm
Hobby: Motocykle, komputer i internet, podróż, sport
Kuchnia: Kuchnia włoska, pizza (zawsze zamawiam bez sera!) i ślimaki
Motocykl: Suzuki GSX-R1000 K8 i ujeżdzam "Krówkę" Honda CBR 600RR mojej przyjaciólki

Historia:
Nazywam się Monika Jaworska. Urodziłam się 2 października 1983 r. w Krakowie, gdzie obecnie mieszkam razem z rodzicami. Od urodzenia jestem niesłysząca.

Moja mama kupowała mi lalki, ale się złościłam, bo wcale ich nie chciałam. Zawsze kradłam zabawki mojemu bratu. Były to oczywiście samochodziki. Całymi dniami bawiłam się rozbierając je na części.

Zanim się urodziłam, mój tata kupił nowego Simsona. Odwoził mnie później nim do przedszkola. Siedziałam na zbiorniku paliwa, a on za mną mocno mnie trzymając. Często pozwalał mi dodawać gazu.

Mając około 4 lat uciekłam z domu. Byłam wtedy u babci na wsi i chciałam wrócić na rowerku do Krakowa, do mojej mamy. Około 4 km od domu zauważyła mnie ciocia, zaskoczona, że jestem sama. Zapytała tylko, czy wiem, że do Krakowa jest 43 km! Na szczęście obok przejeżdżał pan na wozie z końmi. Ciocia kazała mnie wsadzić na ten wóz. Ja byłam wściekła i tak mocno trzymałam kierownicę na rowerze, że pan musiał mnie razem z nim wsadzić na furmankę i odwieźć do wsi z powrotem.

Gdy miałam 6 lat mój tata nauczył mnie naciskać sprzęgło Malucha, ćwiczyłam także zmianę biegów. Uwielbiałam jazdę Maluchem, kiedy byłam u babci na wsi.

W wieku około 8-9 lat zaczęłam jeździć na motorowerze. Był to zielony Simson S51, ten sam, którym tata woził mnie do przedszkola. Było to na parkingu obok mojego bloku w Krakowie. Na początku jeździłam na pierwszym biegu, z czasem na wyższych.
Wakacje zawsze spędzałam na wsi. Gdy miałam 11 lat jak szalona jeździłam tam na moim Simsonie.

Na moje dwunaste urodziny rodzice kupili mi nowy skuter. Był to niebieski metalik Simson SR50. Dużo ładniejszy, niż poprzedni. Gdy ukończyłam 13 lat zdałam egzamin na kartę motorowerową. Cały czas jeździłam Simsonem do szkoły, co budziło duże zdziwienie nauczycieli. Cały czas wolny od nauki także poświęcałam na jazdę moim skuterem po Krakowie.

Tylko raz zdarzył mi się wypadek. Byłam wtedy na wsi, wybrałam się na przejażdżkę. Wpadłam w poślizg na mokrej drodze. Na szczęście nic się nie stało. Skuter przejechał sam około 15 metrów, trochę skrzywił się mu tylny wahacz.

Gdy miałam 14 lat tata w tajemnicy przed mamą (żeby się nie martwiła) kupił mi nowy skuter: Suzuki AP50. Mama jednak dowiedziała się potem i była zła. W końcu jej przeszło i było już w porządku.

Około pół roku później byłam w salonie Ridera i tam oglądałam najnowszy model Suzuki AY50 Katana. Bardzo mi się spodobał. W odróżnieniu od Suzuki AP50, był to skuter sportowy. Postanowiłam zmienić stary skuter. Pan w salonie zgodził się na zamianę AP50 na Katanę z małą dopłatą. Byłam bardzo zadowolona. AY50 Katana miała niesamowite hamulce i świetnie się na niej jeździło.

Od momentu, kiedy dostałam pierwszy motorower, cały czas ćwiczyłam ostrą jazdę na zakrętach.

Na AY50 miałam mały wypadek. Złamałam sobie kości w stopie. Pomimo, że miałam spuchniętą stopę nie chciałam iść do lekarza i zakładać gipsu – nie mogłabym wtedy przez dłuższy czas jeździć na motorze. Leczyłam się sama w domu. Stopa do dziś mnie czasem boli, szczególnie, gdy gram w piłkę.

W wieku 15,5 lat zmieniłam skuter na bardziej pojemny (125 ccm) w tajemnicy przed mamą. Niestety, kiedy się dowiedziała, nie zgodziła się na to. Chciałam też wziąć udział w zawodach Honda NSR CUP. Mama jednak nie zgodziła się znowu, ponieważ martwiła się o mnie. Mój tata za to nie martwił się, ale bardzo we mnie wierzył, po prostu był ze mnie dumny. W tajemnicy kupił mi Cagivę Mito 125.

Gdy miałam ok. 18 lat sprzedałam dwa motory (AY50 i Mito 125) ponieważ planowałam kupić jeszcze większy motocykl. Udało się kupić Hondę VFR750F w Krakowie w salonie MOTOFUN.

Honda VFR750F i Cagiva Mito 125 to jedyne motory, na których nigdy się nie przewróciłam.

A mój rekord szybkości to 260 km/h moim motocyklem Honda VFR750F( strzałka we wskaźniku obrotów zachodziła wtedy na czerwone pole).

Gdy miałam 20 lat planowałam sprzedać Hondę VFR750F. Musiałam mieć lekki i mocny motocykl, bo chciałam robić akrobacje. Znów moja mama zaczęła się martwić się o mnie, ale już nie zabraniała mi niczego. Miałam do wyboru: Hondę CBR954RR i GSX-R1000.

Szef z MOTOFUN zaproponował mi wzięcie udziału w wyścigu CBR CUP. Podjęłam decyzję, który model wybiorę- czy lekki, czy wyścigowy. Szybko wybrałam Hondę CBR 125 CUP. Raz wygrałam :)

POLand POSITION w 2005 roku zaproponował mi żebym jeździła w jego barwach i tak też się stało. Jest to świetny zespół ludzi, który dogadują się ze sobą w idealny sposób.

Wielkie podziękowania dla Tomka Kędziora za serwis mojego motocykla oraz kolegom z zespołu za współpracę, Adam Badziak jak zwykle miał wszystko pod kontrolą!.

Największym sukcesem, z którego jestem dumna to VI runda Mistrzostw Polski na torze w Poznaniu w 2007r.. Zajełam I miejsce i stanęłam na podium! Z czasem 1:39,919. Fantastyczne uczucie!

Na koniec apeluję do wszystkich kierowców: Uważajcie na siebie jeżdżąc na szybkich maszynach po mieście, to jest naprawdę bardzo niebezpieczne!

Źródło informacji:
monikajaworska.com

Pawel Szkopek
Wyścigi motocyklowe

Tytuł (obecnie): 2008: Mistrz Polski, klasa Superbike, Zwycięzca Pucharu Europy, klasa Stocksport 1000, Debiut w fabrycznym teamie Triumpha w Mistrzostwach Świata (Brands Hatch)

Data urodzenia: 06.08.1975r.
Miejsce urodzenia: Gostynin
Początek kariery: 1998: Pierwszy start, Mistrz Polski Honda NSR
Klub: Automobilklub Polski
WWW: www.szkopek.pl

Pokaż Informacje uzupełniające:

Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpił w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jednym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.

Źródło informacji:
Szkopek.pl

Tadeusz Błażusiak
SuperEnduro

Tytuł (obecnie): Mistrz Świata SuperEnduro 2012

Największe dotychczasowe osiągnięcie:
Mistrz Świata w sezonie 2011 i 2012

Data urodzenia: 26.04.1983r.
Miejsce urodzenia: Nowy Targ
Klub: Automobilklub Krakowski
Team: Błażusiak Racing
WWW: www.tblazusiak.pl

Pokaż Informacje uzupełniające:

Tadeusz „Taddy” Błazusiak jest Mistrzem Europy w Trialu, zdobył również siedmiokrotnie Międzynarodowe Mistrzostwo Polski i jest dwukrotnym Międzynarodowym Halowym Mistrzem Niemiec w tej właśnie dyscyplinie.

Tadeusz był zawodnikiem fabrycznym największych na świecie producentów motocykli do trialu: początkowo GAS GAS, następnie SCORPA-YAMAHA oraz BETA. Od 2007 Tadeusz zmienił dyscyplinę z Trialu na Enduro oraz podpisał kontrakt z fabryką KTM. W enduro Tadeusz od samego początku odnosi ogromne sukcesy, ma na swoim koncie wygrane wszystkich największych zawodów Enduro Extreme na świecie zaczynając od pięciokrotnego zwycięstwa w ERZBERGRODEO-Austria przez THE TOUGH ONE-Wielka Brytania, HELL’S GATE-Włochy, LAST MAN STANDING-USA a kończąc na trzykrotnym zdobyciu MISTRZOSTWA AMERYKI, zdobyciu ZŁOTEGO MEDALU W PUCHARZE ŚWIATA w SUPERENDURO 2010, zdobyciu złotego medalu olimpiady sportów ekstremalnych X-GAMES 2011 oraz MISTRZOSTWA ŚWIATA SUPERENDURO 2011 i 2012.  

 

 

2011

  • Mistrz Świata w SuperEnduro
  • Mistrz Ameryki Północnej w Endurocross (AMA Endurocross Championship)
  • Złoty medalista X-Games 2011
  • Mistrz Erzbergrodeo ’11

2010

  • Złoty Medalista Pucharu Świata w SuperEnduro
  • Mistrz Ameryki Północnej w Endurocross (AMA Endurocross Champion)
  • Mistrz Erzbergrodeo ‘10

2009

  • Mistrz Ameryki Północnej w Endurocross (AMA Endurocross Champion)
  • 2. w Pucharze Świata w Enduro Halowym
  • Mistrz Erzbergrodeo ‘09
  • Mistrz The Tough One, Wielka Brytania
  • Mistrz Hell’s Gate, Włochy

2008

  • 2. w Pucharze Świata w Enduro Halowym
  • Mistrz Erzbergrodeo ‘08
  • Mistrz Hell’s Gate, Włochy
  • Zwycięzca Rodeo-X Endurocross Linz, Austria
  • 2. w Tough One, Wielka Brytania 

Źródło informacji:
tblazusiak.pl

 

 Powrót do strony głównej Galerii Mistrzów

Słowa kluczowe: galeria mistrzów

Do góry