Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj Strona główna T2 ponownie łupem Polaków

T2 ponownie łupem Polaków

Z dnia: 2011-06-30

W niedzielę 26 czerwca zakończyła się BAJA CARPATHIA – STALOWA WOLA. Rajd który był jednocześnie 3 rundą RMPST, 2 rundą Pucharu FIA CEZ oraz 1 rundą RAJDOWEGO PUCHARU POLSKI CROSS COUNTRY. Dodatkowo swoje mistrzowskie zawody rozegrali zawodnicy z Czech, Słowacji i Węgier. Na starcie stanęło 50 ekip w tym aż 18 z Polski.

WYNIKI

link zewnetrznyKlasyfikacja końcowa
link zewnetrznyGrupa T1
link zewnetrznyGrupa T2
link zewnetrznyGrupa TH

Podczas trzech dni rajdu zawodnicy pokonali 9 odcinków specjalnych o łącznej długości 350 km. Najdłuższy i zarazem najtrudniejszy OS miał około 87 km. Teren po którym przebiegała trasa rajdu był bardzo urozmaicony. Były szybkie szutry, leśne dukty i to z czego słynie BAJA CARPATHIA czyli długie piaszczyste odcinki. Taka konfiguracja trasy wymaga od zawodników pełnej koncentracji i perfekcyjnego przygotowania pojazdów i z pewnością preferuje zawodników z dobrym przygotowaniem rajdowym. Oznakowanie odcinków specjalnych było wręcz perfekcyjne. Na oznakowanie i zabezpieczenie organizatorzy zużyli ponad 60 km taśmy. Dzięki temu podczas trwania rajdu zawodnicy nie mieli problemów z nawigacją. Trzeba przyznać, że ta część działań rajdowych jest na BAJA CARPATHIA zawsze na najwyższym poziomie. Z całą pewnością zawodnicy nie mogli narzekać na wybór terenów rajdowych. Ze względu na fakt, że trasa nie należała do łatwych, wielu zawodników nie ukończyło tej rundy. Ponadto sobotnia deszczowa pogoda dała się wszystkim mocno we znaki, zwłaszcza na leśnych duktach, które po opadach zrobiły się trochę śliskie. Ci którzy założyli opony MT z całą pewnością dokonali najlepszego wyboru.

Baza rajdu usytuowana była w centrum miasta i nielada atrakcję dla kibiców i mieszkańców Stalowej Woli. Parc ferme zlokalizowany był tuż obok strefy serwisowej, a dokładnie rzecz ujmując po drugiej stronie ulicy. Takie rozwiązanie pozwalało zawodnikom szybko i sprawnie oddawać auta, a ponadto było kolejną atrakcją dla kibiców. W końcu samochody rajdowe nie parkują codziennie w centrum miasta, i to jeszcze w takiej ilości. Piątkowy popołudniowy prolog przyciągnął rzesze kibiców.

POLACY W GRUPIE T1

KONRAD SOBECKI / RAFAŁ MARTON
6 miejsce w grupie i klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Bardzo dobry start i zacięta walka z naprawdę szybkimi zawodnikami. Jednak żeby walczyć o podium potrzebny jest już im tylko mocniejszy samochód. Cieszy nas też, że Rafał wybrał zawody rangi mistrzowskiej.

MARCIN KRUSZEWICZ / SERAFIN PIOTR
7 miejsce w grupie i klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Dzięki dobrej technice jazdy uplasowali się tak wysoko. Ich samochód świetnie radził sobie na piaszczystych odcinkach trasy.

WOJCIECH KOZIŃSKI / SYLWESTER SZUSTKIEWICZ
11 miejsce w grupie i 19 klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

To ich drugi start po powrocie do ścigania. Walczyli do samego końca przetaczając swój samochód przez linię mety.

PIOTR DOMOWNIK / JANUSZ JANDROWICZ
12 w grupie i 20 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Chciałoby się powiedzieć że idzie im coraz lepiej, jednak jak na razie utrzymują tą samą pozycję. Mamy nadzieję, że jako byli Mistrzowie RMPST w końcu pokażą co potrafią. My ze swojej strony życzymy im znalezienia w ich aucie trochę mocy. Może czas odwiedzić Tor Wyścigów na Służewcu, tam koni z pewnością nie brakuje. Trzymamy kciuki za ich następne starty i za poszukiwania.

WŁODZIMIERZ GRAJEK / JAKUB MROCZKOWSKI
13 miejsce w grupie i 21 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Jechali naprawdę dobrze i szybko. Mieli szansę na bardzo dobrą lokatę. Jednak awaria amortyzatora spowodowała spadek na dalszą pozycję.

SŁAWOMIR WASIAK / MARCIN GRYDZIUSZKO
DARIUSZ ŻYŁA / MAŁGORZATA ŻYŁA
JANASZKIEWICZ MAREK / GRZEGORZ SUROWIEC

Nie ukończyli rajdu.

POLACY W GRUPIE T2

PAWEŁ MOLGO / WOJCIECH KRUPA
1 miejsce w grupie i 10 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Gratulujemy wyniku. Jest to pierwsze zwycięstwo poparte naprawdę dobrą jazdą.

PIOTR CHODZEŃ / PIOTR BINAŚ
2 miejsce w grupie i 12 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Zespół potwierdza, że wysoka pozycja zajęta podczas pierwszej rundy na węgrzech, nie była przypadkowa, a treningi pod okiem Krzysztofa Hołowczyca przynoszą rezultaty.

ZBIGNIEW WIĘCŁAWEK / RYSZARD WIĘCŁAWEK
3 miejsce w grupie i 13 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Udany występ. Narzekali na dużą ilość piaszczystych odcinków, ale podium zdobyli.

GRZEGORZ SZWAGRZYK / MACIEJ MARTON
4 miejsce w grupie i 16 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Tym razem nie udało się wygrać. Tradycyjnie nie pozwoliła na to awaria samochodu. Czas pomyśleć o nowym.

JULIUSZ SOCHOŃ / JACEK BUCZKO
5 miejsce w grupie i 23 miejsce w klasyfikacji generalnej

To pierwszy start tej załogi w RMPST. W swoim debiucie udało im się dojechać do mety i zdobyć pierwsze punkty.

ALEKSANDER SACHANBIŃSKI / ARKADIUSZ RABIEGA
6 miejsce w grupie i 24 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Najbardziej pechowa załoga zawodów w grupie T2. „Kapeć” 100 metrów po starcie prologu, zblokowana skrzynia biegów i na koniec ukręcony wał. Mimo tak wielu trudności dojechali do mety. Podziękowania za zachowanie fair play czyli pomoc innym zawodnikom na trasie rajdu.


POLACY W GRUPIE TH

ROBERT ŁYŻWA / MICHAŁ KROTIUK
1 miejsce w grupie i 9 miejsce w klasyfikacji generalnej


FOT. RMPST.H31.PL

Pojechali rewelacyjnie. Wysoka pozycja w klasyfikacji generalnej świadczy o ich dużych umiejętnościach i klasie.

link zewnetrznyZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ ZE STALOWA WOLA BAJA CARPATHIA 2011

Źródło: RMPST.H31.PL
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione.

Foto: Robert Godlewski RMPST.H31.pl

Słowa kluczowe: rmpst rajdy terenowe rajdy cross country

Do góry




/userfiles/2011-grafika/samochody/RMPST/CARP_STR_mini.jpg

 

 

Partnerzy:

Autoklub.pl GSMP Wyscigigorskie.pl RajdowyPuchar.pl rsmp.info rsmp.pl Ice Racing Sanok 2012


ATV Polska