Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj Strona główna Słomczyn wyłonił Mistrzów Europy

Słomczyn wyłonił Mistrzów Europy

Z dnia: 2011-09-12

Polska eliminacja Mistrzostw Europy Rallycross okazała się przełomowa dla klasyfikacji generalnej we wszystkich klasach. Słomczyn wyłonił wszystkich Mistrzów Europy i wszystkie trzy tytuły powędrują do Norwegii. O mały włos Norwegowie nie zdobyli także wszystkich zwycięstw w naszej eliminacji. Ich dominację przerwał Krzysztof Skorupski, który wygrał w Super 1600 wywołując przy tym euforie na trybunach wśród polskich kibiców. Kibice już wystarczająco długo czekali na sukces rodaka w Mistrzostwach Europy i w miniony weekend ich oczekiwanie zostało wynagrodzone.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Kierowcy Mistrzostw Europy ponownie zrobili wspaniałe widowisko. Właściwie już od pierwszego biegu kwalifikacyjnego w sobotę wiadomo było, że w Słomczynie nikt nie będzie się oszczędzał . Służby porządkowe przez cały weekend miały pełne ręce roboty gdy po zakończonych biegach trzeba było sprzątać z toru resztki zderzaków i błotników.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

W najmocniejszej klasie czyli SuperCars dominował Sverre Isachsen. Norwegowi zależało, aby po pechowej pierwszej połowie sezonu, końcówka była perfekcyjna. Plan spełnił w 100%. Tydzień temu zwyciężył w Austrii, a teraz zwycięstwem w Polsce obronił tytuł Mistrza Europy. Bardzo dobrze wystartował także Francuz Davy Jeanney. W biegu finałowym trzymał się bardzo blisko Isachsena i był moment w którym po zdecydowaniu ataku mógł objąć prowadzenie. Jednak doświadczony norweg bronił się skutecznie. Na ostatnim okrążeniu Citroen C4 Francuza zaczął przerywać i już wtedy wszystko było jasne i poukładane. Trzeci finiszował Amerykanin Tanner Foust. Tanner awansował z finału B, po dyskwalifikacji Dorana za zbyt agresywną jazdę. Co ciekawe Liam Doran to ubiegłoroczny zwycięzca rundy Słomczynie. Jednak w tym roku nie udało się powtórzyć wyniku, kierowca Citroena nie dostał się nawet do finału A.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Polska reprezentacja w SuperCars musiała uznać wyższość europejskiej czołówki. Różnica technologiczna była spora i mimo iż Polacy robili co się dało to przy suchych warunkach nie było szans. Jedynie w deszczu była nadzieje gdzie przy śliskich warunkach liczy się precyzja i znajomość toru. Tegoroczna runda była jednak słoneczna. Najwyżej z Polaków uplasował się Łukasz Zoll, na 14 pozycji. Za nim finiszował Marcin Wicik. Bohdan Ludwiczak sklasyfikowany został na 17 miejscu.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

W Super 1600 oczy wszystkich były skierowane na Krzysztofa Skorupskiego, który nie zawiódł polskich kibiców. Jak sam przyznał nerwy były ogromne. Chociaż już ma na swoim koncie dwa zwycięstwa (Szwecja i Austria) to jednak start przed polską publiką był najważniejszy. W biegu finałowym emocje sięgnęły zenitu, a auta jechały wyjątkowo blisko. Dopiero po paru okrążeniach udało się wypracować przewagę i już na spokojnie dojechać do mety.

Z polaków do finałów dostał się jeszcze Robert Czarnecki który debiutował w klasie Super1600 i za kierownicą nowego auta. Próba wyszła dobrze, zakwalifikował się do finału C. Niestety minimalny falstart skończył się z automatu ostatnim miejscem w tym finale i 16 miejscem w klasie. Kamil Sokołowski i Dariusz Sobecki niestety z powodu awarii i nie zaliczonych dwóch kwalifikacji zawodów nie ukończyli.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Lars Øivind Enerberg startujący Fordem Fiestom to zwycięzca klasy TouringCars i jednocześnie nowy Mistrz Europy. Norweg pokonał swojego największego rywala - Czecha Romana Castorala i dzięki kompletowi punktów już może cieszyć się z tytułu na jedną rundę przed końcem sezonu. Jednak tuż przed startem norweg przeżył chwilę grozy, jego auto zgasło i nie chciało odpalić. Na szczęście zezwolono na pchnięcie pojazdu, aby spróbować go uruchomić i udało się. Larsonowi należą się podwójne gratulacje bo jeszcze za nim zapaliło się zielone światło do biegu finałowego, on i jego team mieli już sporo emocji. Roman Castoral zajął drugą pozycję, co potwierdza, że jego przebudzenie w drugiej połowie sezonu nadal trwa. W swojej domowej eliminacji na początku października będzie bardzo groźny. Trzecie miejsce na podium wywalczył David Nordgård.

Runda w Słomczynie zakończona. Trwała dwa dnia, a czas minął w mgnieniu oka. Polscy kibice na długa zapamiętają walkę "potworów" wyrzucających na wysokość kilku metrów szuter i walczących bok w bok przez wszystkie zakręty. Teraz trzeba odliczać dni do kolejnej rundy Mistrzostw Europy Rallycross.

SUPERCARS
1. Sverre Isachsen (N) Ford Focus Mk2
2. Davy Jeanney (F) Citroën C4
3. Tanner Foust (USA) Ford Fiesta Mk7
4. Toomas Heikkinen (FIN) SAAB 9-3 ASS
5. Stig-Olov Walfridson (S) Renault Clio III
6. Frode Holte (N) Volvo C30
14. Łukasz Zoll (PL) Subaru Impreza GD WRX STI
15. Marcin Wicik (PL) Ford Fiesta ST
17. Bohdan Ludwiczak (PL) Ford Fiesta Mk7

PUNKTACJA
1. Isachsen 124, 2. Timercjanow 107, 4. Foust 101, 4. Holte 90, 5. Heikkinen 87, 6. Lysen 84.

SUPER1600
1. Krzysztof Skorupski (PL) VW Polo IV
2. Jussi-Petteri Leppihalme (FIN) Renault Clio II
3. Andreas Bakkerud (N) Renault Clio II
4. Johan Larsson (S) Citroën C2
5. Stanislav Susta (CZ) Skoda Fabia Mk2/5J
6. Julien Debin (F) Peugeot 206
16. Robert Czarnecki (PL) Citroën Saxo

PUNKTACJA
1. Bakkerud 132, 2. Linnemann 104, 3. Larsson 84, 4. Meyer 81, 5. Skorupski 79, 6. Leppihalme 72.

TOURINGCARS
1. Lars Øivind Enerberg (N) Ford Fiesta ST
2. Roman Castoral (CZ) Opel Astra OPC
3. David Nordgård (N) Ford Focus Mk2
4. Derek Tohill (IRL) Ford Fiesta Mk7
5. Koen Pauwels (B) Ford Fiesta Mk7
6. Per Magne Røyrås (N) Peugeot 206

PUNKTACJA
1. Enerberg 140, 2. Castoral 131, 3. Tohill 114, 4. Pauwels 114, 5. Røyrås 88, 6. Nordgård 73.

Mistrzostwa Europy Rallycross - Tor Słomczyn

 

Do góry




/userfiles/2011-grafika/samochody/MPRC/erc/slom_merc_str_mini.jpg

 

 

Partnerzy:

Autoklub.pl GSMP Wyscigigorskie.pl RajdowyPuchar.pl rsmp.info rsmp.pl Ice Racing Sanok 2012


ATV Polska