Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj Strona główna Skorupski zdobywa tytuł drugiego Wicemistrza Europy

Skorupski zdobywa tytuł drugiego Wicemistrza Europy

Z dnia: 2011-10-11

Krzysztof Skorupski startujący VW Polo Super 1600 wywalczył w niedzielę(02.10.2011) tytuł drugiego Wicemistrza w Mistrzostwach Europy Rallycross. To dla polskich kibiców najważniejsza informacja z Czeskiej Lipy gdzie odbyła się X runda europejskiego cyklu w Rallycrossie. Organizator miał wyjątkowego pecha z pogodą i z warunkami na trasie, bilans zawodów to pięć dachowań i mocno porozbijane samochody.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Pierwszego dnia kurz i słońce, drugiego dnia rano gęsta mgła pozbawiły kierowców drugiego treningu wolnego oraz niedzielnej rozgrzewki. Czasu na zapoznanie się z torem i warunkami było więc bardzo mało. Do tego pierwsza kwalifikacja zaplanowana na sobotę została przeniesiona na niedzielę i wciśnięta w poranne godziny. Odbyło się to kosztem przerw i prezentacji zawodników. Kibice nie mieli okazji nawet na chwilę opuścić trybun bo po biegu "SuperCarsów" już ustawiały się auta Super 1600 i TouringCars do kolejnej kwalifikacji.

Poza problemem z aurą doszły problemy z aparaturą od falstartów i tutaj niektórzy dopatrują się prawdziwej przyczyny przeniesienia pierwszej kwalifikacji na niedzielę. Kilka biegów które zdążyły się odbyć w sobotę były co chwila powtarzane z powodu falstartów. Maszyna nie działała, albo zadziałała jak już auta były na trasie. Nie mniej, noc z soboty na niedzielę była bardzo pracowita dla czeskiego organizatora. Do późna w nocy pracowano przy aparaturze, a po łącznikach szutrowych niemal do świtu pracował ciężki sprzęt.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Krzysztof Skorupski rozpoczął zawody od najlepszego czasu w treningu wolnym. W treningu oficjalnym uzyskał trzeci czas. Różnice w wynikach czołówki klasy Super 1600 były minimalne i wynosiły setne sekundy wśród 7 zawodników. Zanosiło na się bardzo wyrównane i trudne zawody. Rotacja w pierwszej piątce przez kwalifikacje była bardzo duża. Dwa zwycięstwa w kwalifikacji zapewniły Bakkerudowi pierwsze pole startowe. Drugie pole wywalczył Krzysztof Skorupski, trzecie pole zajął Jussi-Petteri Leppihalme, a czwarte pole miała nowa twarz Set Promotion - Steven Bossard. Tak więc Polak wylądował pomiędzy wszystkimi trzema kierowcami największego teamu w Super 1600. Wiadomo było że konkurenci będą chcieli wykorzystać tą sytuację i nie będą grzeczni. Szczególnie, że Leppihalme walczył z Skorupskim o drugiego Wicemistrza Europy.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Tak jak się wszyscy spodziewali członkowie teamu Set Promotion kolejno próbowali atakować Krzysztofa Skorupskiego. Na polskim VW Polo swoje ślady zostawili wszyscy trzej kierowcy stajni Pinomakiego. Krzysztof pod naporem trzech aut uciekł na zewnętrzną i później pojedynczo walczył z każdym z konkurentów. Najpierw spiął się z Leppihalme i szybko zaliczył Joker Lapa. Stopniowo niwelował różnice i pod koniec wyścigu konkurenci wyjeżdżający z Joker Lapa wypadali już za Skorupskim. Przed polakiem uchował się jedynie Bakkerud, który zdążył wypracować przewagę korzystając na zamieszaniu za jego plecami.

Dzięki drugiej pozycji w Sosnovej Krzysztof Skorupski awansował na pozycję drugiego Wicemistrza Europy klasy Super 1600. Warto dodać, że jest to dopiero początek przygody Krzysztofa z klasą Super 1600. Pierwszy raz zasiadł za kierownicą swojego Polo dopiero w kwietniu tego roku. Za nim wystartował w rundzie MERC wygrał w Mistrzostwach Polski i Pucharze Europy Strefy Centralnej.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

W SuperCars pierwsza trójka to Sverre Isachsen (Ford Focus), Kenneth Hansen (Citroen DS3) i Tanner Foust (Ford Fiesta), który wygrał w finał B. Z finału A odpadł Mats Lysen po nagłym dachowniu. Młody Norweg zajmował drugą pozycję w finale do pechowego wypadku. W tej sytuacji wszyscy awansowali o jedną pozycję, a Isachsen mógł już spokojnie dojechać do mety po wypadku największego konkurenta na tych zawodach.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Druga pozycja Timerzyanova na koniec sezonu poprawiła mu humor po dachowaniu na trening wolnym i samotnym sprincie po gaśnicę gdy nikt z punktów PO nie reagował na leżący na dachu samochód.

Zawody w Sosnovej były wyjątkowo dramatyczne. Na dachu wylądowało aż 5 aut. Do tego w kwalifikacji doszło do groźnego wypadku z udziałem Alexandra Hvaala i Davida Binksa. Fiesty zderzyły się wchodząc na prostą startową i Fiesta Hvaala wybiła się w powietrze, a auto Binksa uderzyło czołowo w bandę. Do akcji ruszyli ratownicy i karetki. Na szczęście skończyło się jedynie na zniszczeniach aut, kierowcy nie odnieśli obrażeń.

W Sosnovej doszło też do rywalizacji "Legend". Oprócz Hansena startował także Per Eklund. Przypomniały się dawne czasy gdy tych dwóch Szwedów walczyło o każdy centymetr toru doprowadzając do euforii międzynarodową publikę. Szkoda, że obydwaj startują teraz wybiórczo. Wyniki klasy SuperCars w klasyfikacji generalnej nadal się nieoficjalne. FIA nadal rozpatruje odwołanie się Tannera Fausta za wykluczenie z rundy w Holandii.


Fot. Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Rywalizacja w TouringCars była już poukładana po zawodach w Polsce. Wyniki podium podczas ostatniej rundy MERC były takie same jak top 3 klasyfikacji generalnej. Wygrał Lars Øivind Enerberg, drugi finiszował Roman Castoral, a na trzecim miejscu ukończył Sosnovą Derek Tohill.

Źródło: www.rallycross.com.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione.

Foto: Michał Kondrowski www.RallyArt.pl

Słowa kluczowe: merc erc rallycross sosnova Krzysztof Skorupski

Do góry




/userfiles/2011-grafika/samochody/MPRC/erc/Skorupski_Sosnova_str_mini.jpg

 

 

Partnerzy:

Autoklub.pl GSMP Wyscigigorskie.pl RajdowyPuchar.pl rsmp.info rsmp.pl Ice Racing Sanok 2012


ATV Polska