Polski Związek
Motorowy

Jesteś tutaj Strona główna Królowa Nürburgringu

Królowa Nürburgringu

Z dnia: 2011-06-27

Mazurek Dąbrowskiego stał się w sobotę porannym przebojem na Nürburgringu. Po dekoracji w czwartej rundzie SEAT Leon Supercopa, polski hymn zagrano również podczas wręczania trofeów w trzeciej edycji Renault Race Festival. W stawce 68 startujących najszybsza okazała się Karolina Lampel-Czapka, która powtórzyła sukces w Zielonym Piekle z ubiegłego roku.

Karolina startowała z pole position i po starcie uciekła przed A-grupowym Clio III Horsta Baumanna z miejscowego zespołu Ring Racing. Ferdinand Baratella, Włoch mieszkający w Pulheim, spowodował karambol, w którym ucierpiały Clio kierowców z Hongkongu, Olivera Lee i Kennetha Ma.

Po pierwszym okrążeniu Megane Karoliny oddaliło się na 6,1 sekundy do Clio Baumanna. Trzecie miejsce zajmował zwycięzca pierwszej edycji wyścigu w 2009 roku, Jens Schäfer w Alpine A110. Staranowano R8 Gordini Thomasa Roeske, który odpadł z uszkodzonym silnikiem.

Przewaga Karoliny nad Baumannem na mecie drugiego okrążenia wynosiła 11,2 sekundy. Alpine Schäfera utrzymało się w trójce do ostatniego kółka. Kierowca z Nohn przegrał finisz z Peterem Utschem w Clio III. Megane wystawione przez Karolina Autosport, ukończyło wyścig 14,971 sekundy przed Clio Horsta Baumanna.

- W ostatniej chwili założyliśmy deszczówki, które w ogóle nie trzymały - mówi Karolina Lampel-Czapka. - Ustawiliśmy samochód na sucho i nie był to trafiony setup. Pojechałam bardzo asekuracyjnie. Łatwo można było popełnić błąd, wypaść z toru. Dużo samochodów ucierpiało w wyścigu.

Przed startem była nerwówka, bo okazało się, że nie działają wycieraczki, a padało coraz mocniej. Starałam się wybierać taką linię, żeby przejeżdżać między kroplami deszczu! Wyścig był bardzo ciężki. Od pewnego czasu zmagam się z kontuzją łokcia, chodzę na rehabilitację. Przy tego typu pogodzie dużo było zrywanych ruchów za kierownicą i chyba jeszcze bardziej nadwerężyłam sobie łokieć. Wyścig raczej przypominał zmaganie drifterskie. Na każdym zakręcie stawiało samochód bokiem.

Strasznie się cieszę, że po przerwie wreszcie mogłam uczestniczyć w zawodach. Bardzo mi już brakowało wyścigów. To wyjątkowo przyjemny weekend, inny od pozostałych - święto wyścigów nie tylko dla mnie, ale dla wszystkich zawodników i kibiców. Na Nürburgringu jeżdżą Renault, Porsche, Mini, Seaty, no a po południu rozpoczyna się główna impreza, 24-godzinny wyścig w którym mam nadzieję, kiedyś wystartuję.

WYNIKI WYŚCIGU (4 okrążenia)
1. Karolina Lampel-Czapka (PL) Renault Megane Trophy 47.15,442
2. Horst Baumann (D) Renault Clio III +14,971
3. Peter Utsch (D) Renault Clio III +1.29,355
4. Jens Schäfer (D) Renault Alpine A110 +1.38,599
5. Helmut Baumann (D) Renault Clio III +43,203
6. Michael Schulze (D) Renault Clio III +1.43,956
7. Reinhard Sesterheim (D) Renault Clio II +2.40,980
8. Jana Meiswinkel (D) Renault Clio III +3.14,629
9. Marc Hurler (D) Renault Clio III +3.50,992
10. Stephan Ernst (D) Renault Clio III +4.32,441

Fot. www.renault-sport.de

Źródło: www.autoklub.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione.

Słowa kluczowe: wyścig wyścigi Karolina Lampel-Czapka nurburgring

Do góry




/userfiles/2011-grafika/samochody/Zagraniczne/wyscigi/Czapka_Nurburgring_str_mini.jpg

 

 

Partnerzy:

Autoklub.pl GSMP Wyscigigorskie.pl RajdowyPuchar.pl rsmp.info rsmp.pl Ice Racing Sanok 2012


ATV Polska